dio performance audi
DIO PERFORMANCE

FAQ

întrebări frecvente și răspunsuri

Sperăm că aceste răspunsuri rapide despre filtrul DPF și serviciile noastre să vă fie de folos. Dacă aveți alte întrebări care nu apar aici sau nelămuriri, vă rugăm să le adresati pe pagina de contact.

1. Ce este un filtru DPF? Și de ce trebuie curățat?

Filtrele de particule (DPF/FAP/GPF) sunt dispozitive de control al emisiilor concepute pentru a curăța gazele de eșapament. Într-un filtru de particule, gazele de eșapament trec prin capătul deschis al unui canal, iar la capătul opus este un dop care forțează gazele prin peretele canalului poros, permițând evacuării să iasă prin peretele canalului vecin, captând 90% din particulele solide.

Cel mai popular tip de filtru este un filtru „de perete” care poate elimina între 90-100% din particule din evacuare în condiții de funcționare adecvate. Unitățile de curgere a peretelui constau de obicei în mii de canale dreptunghiulare blocate alternativ (<1mm) într-un miez ceramic. 50% dintre canalele dreptunghiulare sunt canale de intrare, în care se vor acumula cenușă / funingine și 50% sunt canale de ieșire, care în condiții normale rămân libere. Grosimea și porozitatea pereților determină eficiența filtrului și pe suprafețele laterale de intrare ale peretelui se colectează cenușa / funinginea.

Cenușa / funinginea se colectează la capătul de ieșire al canalelor filtrului și eficiența filtrului scade în timp până când unitatea devine inutilizabilă. Ciclurile regenerative sunt utilizate intermediar pentru a prelungi durata de viață a DPF-ului prin arderea funinginei acumulate. Unele unități DPF utilizează un aditiv de combustibil oxidativ în timpul ciclului de regenerare pentru a ajuta la promovarea arderii funinginei din unitate.

Unele unități pur și simplu încălzesc și aerul pentru a furniza energia necesară, iar unele nuclee DPF sunt dotate cu catalizator pentru a îmbunătăți performanța regenerativă. Indiferent de frecvența și eficacitatea regenerării, în cele din urmă DPF-ul va deveni murdar până in punctul în care nu mai funcționează, în acest moment unitatea trebuie înlocuită sau curățată printr-o altă metodă.

2. Cât de des trebuie curățat un filtru DPF?

Din păcate, mulți dealeri de vehicule sugerează că tot ceea ce este necesar pentru a menține DPF-ul curat este să apese butonul „regenerare” al vehiculului. Deși este adevărat că ciclul de regenerare este necesar și va arde o mare parte din particulele acumulate, materialele necombustibile prinse în filtru vor fi lăsate în continuare, acest reziduu rămas creează o contrapresiune care va duce în cele din urmă la creșterea perioadelor de nefuncționare a regenerării, la pierderea de putere, creșterea consumului de combustibil, deteriorarea filtrului și, în cele din urmă, deteriorarea motorului.

Frecvența curățării DPF va varia în funcție de utilizarea vehiculului, în cazuri extreme, controlul motorului va reduce semnificativ puterea motorului sau se va opri complet în cazul în care contrapresiunea evacuării cauzată de DPF depășește nivelurile critice.

Recomandările pentru serviciul DPF (demontarea DPF-ului și curățat printr-un proces specializat) variază în funcție de autoturisme, dar și în funcție de exploatarea vehiculului. Programul tipic ar necesita curățarea DPF-ului la fiecare 250.000 km pentru funcționare normală, dar serviciul DPF poate fi necesar și la intervale mult mai scurte.

3. Ce beneficii obțin cu o curățare regulată a filtrului?

Curățarea DPF-ului va restabili în mod normal performanța motorului, va crește eficiența consumului de combustibil, va reduce intervalul regenerarilor, va prelungi durata de viață a filtrului și, în general, va reduce costurile de întreținere.

4. Cum îmi pot da seama că trebuie curățat?

Frecvența crescută a ciclurilor de regenerare și pierderea performanței motorului sunt cei mai buni indicatori ai necesității curățării DPF-ului. Dacă observati o creștere semnificativă a consumului de carburant sau a ciclurilor de regenerare, este probabil timpul pentru o curățare a DPF-ului.

5. Care este procesul de curățare și cât durează?

Timpul obișnuit pentru curatarea unui DPF este de 4-6 ore. Acest timp poate crește dacă avem un număr mare de filtre în proces, dar vă putem anunța când filtrul va fi gata pentru colectare sau expediere. În unele cazuri în care trebuie să ne ocupăm de filtre extraordinar de murdare / contaminate, cum ar fi defectarea a motorului / injectoarelor, nu putem prezice timpul de curățare decât să indicăm că va fi probabil mai lung.

6. Cât te eficient este procesul de curățare?

Rezultatele testelor noastre au arătat ca 95% din cenușa / funinginea acumulată într-un DPF sunt eliminate. În cazuri ideale se poate ajunge și la o eficiență mai bună, dar interesul nostru este să putem livra constant aceeași calitate, și nu să alergăm după valori procentuale imposibil de atins.

7. Cât de sigur este procesul pentru piesa DPF?

Da, procesul de curățare este nedistructiv, nu afectează filtrul de particule, nu folosim jeturi de aer de înaltă presiune sau temperaturi extreme, care pot favoriza crăparea elementelor filtrului. Procesul în sine nu depășeste presiunile și temperaturile din timpul funcționării normale a filtrului.

8. Se poate curăța și catalizatorul împreună cu filtrul DPF?

Da, putem curăța ambele uniățti, chiar dacă acestea sunt integrate într-un singur recipient.

9. Se poate curăța și supapa de la EGR?

Da, avem utilajele necesare pentru curățarea supapelor EGR. (Se taxează suplimentar).

10. DPF-ul meu este complet blocat, poate fi curățat?

Va depinde de cauza colmatării filtrului de particule. Un DPF grav umplut poate părea adesea complet blocat, dar se va curăța normal. Un DPF care a suferit o supraîncălzire gravă în timpul regenerării poate uneori să se topească în interior, ceea ce va distruge structura acestuia și nu poate fi reparat.

11. După curățare, mai rămâne apă în interiorul filtrului?

Nu, filtrul de particule va fi uscat cu aer cald după finalizarea procesului de curatare.

12. Cum poate fi verificat rezultatul după procesul de curățare?

Performanța unui filtru de particule după curățare va fi verificată prin măsurarea presiunii diferențiale. Vom emite către client un raport cu rezultatele testelor atât înainte, cât și după curățare.

13. Se poate demonta și remonta filtrul la DIO Performance?

Momentan nu oferim acest serviciu. DPF-ul trebuie demontat și remontat de către mecanicul dvs. sau unul dintre service-urile noastre partenere.

PROGRAMEAZĂ O CURĂȚARE

0760 844 442

Alternativ, ne puteți trimite un email la contact@filtrudeparticule.ro și un membru al echipei noastre vă va contacta cât mai curând posibil.

Bekis DPF 1001
ce este dpf
curatare piese auto
DIO PERFORMANCE LOGO

 Din pasiune pentru mașini și motoare 

INFO

Luni – Vineri: 10:00 – 17:00 Sâmbătă – Duminică: închis
Strada Frasinului nr. 3A Otopeni, Ilfov
+ (4) 0760 844 442
contact@filtrudeparticule.com office@dioperformance.com